reklama

Pod lampou skončilo. Nech žije reality show.

Od minulého štvrtku som si preítal veľmmi veľa fór na tému Štefan Hríb, pod lampou, STV. Nestačím sa čudova. Samé nadávky, samé obviňovanie a nadávanie na adresu lavičiarov a pravičiarov. Ja tomu nezorozumiem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Aj ja patrím k tým čo štvrtkové neskoré večery presedeli nalepený na telke.
Televíziu som prestal sledova po tom ako som odišiel študova na univerzitu asi pred zhruba šiestimi rokmi.
Dôvod bol ten, že som v nej už nenašiel nič zaujímavé. Tých amerických kasových trhákov som sa už
presýtil keď som chodil na strdnú školu a reality šou sa stali pre mňa akousi primitívnou zábavou,
ktorá je pod moju úroveň. A nejaké zaujímavé debaty, čí už politické alebo odborné jednoducho
nevysielala žiadna televízia. Ono aj politické diskusie boli a aj stále sú moderované štýlom
rýchlo, rýchlo, rýchlo , lebo nemáme veľa času. A ak je jeden politik , ktorý niečo povie a druhý to spochybní kto z toho vie ktorý hovorí pravdu . Po tom čo STV zmenila formát pred 3ma rokmi som objavil reláciu pod lampou. Sledoval som asi jej 3tiu alebo
4 čas. Téma bola o umení, jej financovaní a problémoch. Bolo to veľmi zaujímavé a donútilo ma
to zase si sadnú pred telku ďalší a ďalší štvrtok. Samozrejme boli aj nudné témy, ktorá ma nijak
nezaujali alebo hovorili o tak smutných veciach, že som sa radšej na to nepozeral.
To čo na tej relácii bolo fantastické boli OSOBNOSTI, ktoré si tam Hríb pozval. Ešte raz zvýraním OSOBNOSTI.
ľudia, ktorých človek môže stretnú na univerzitách, ľudia, ktorý sú svetovými odborníkmi, ktorých slovo
a názor znamená veľa vo rôznch svetových a odborných kruhoch. Ktorých som aj ja mal šancu vidieť ako poslucháč univerzity alebo čítať ich knihy. Počuť diskutova takýchto ľudí na rôzne politické, vedecké, ...
filozofické témy bolo pre mňa obrovským zážitkom. Neznamená to, že som s nimi stále súhlasil, ale rozširovalo
mi to prehľad o rôzne iné názory.

To čomu nerozmiem je, prečo ľudia toľko "kopú" do moderátora a do tej relácie. Nie som žiadny pravičiar
a ani konzervatívec aspoň si tak nepripadám (vo fórach mám pocit, že tieto 2 slová sa stali nadávkami),
nekupujem týždenních týždeň a nenávidím KDH a SNS.
Ak boli témy, ktoré sa venovali čistej politike (bolo ich len tak mimochodom minimum) tak VŽDY boli zastúpené
oboma stranami. To čo možno žerie mnohých ľudí je to, že v nich nevideli ich obľúbených politikov
ale odborníkov. A viem pochopi, že ak vám odborník na nejakú tému povie, že ten a ten politik klame
tak to asi aj zabolí. Spochňova odbornosť hostí je smiešne, pretože mnohý z Hríbových hostí vyučujú
na univerzitách a sú sú svetovými odborníkmi. Takisto je smiešne tvrdi, že nimi manipuloval.
Nedokážem si totiž predstaviť ako donútite odorníka povedať niečo, čo nemusí byť pravda, veď by si
v odorných kruhoch vykopal vlastný hrob.
To ako dokázal Hríb moderovať reláciu bolo fantastické. Otázky ktoré kládol boli niekedy až moc
primitívne (ak som mal pocit že téme rozumiem), ale pri fyzike som pochopil, že ani iné byť nemôžu.
Ak si Hríb pozval politikov, tak niekedy sme sami mohli vidieť ako nestačia odborníkom.
Môj "obľúbený" Čarnogurský, vždy keď bol hosťom sa podla mňa musel strašne moc srápniť. Jeho primitivizmus
musel byť jasný každému. Nezabudnem ani na hlášku Maňa Hubu (ekológa) ktorý pekne povedal zástupcov vlády,
ktorý mal riešiť problémy týkajúce sa kalamity vo Vysokých Tatrách (bývalý šéf
Coca Coly na Slovensku), keď mu povedal, že on sa síce nerozumie do Coca Coly, ale v otázke
životného prostredia sa cíti byť odobrníkom (Huba je len tak mimochodom považovaný za jedného
z nalepších odborníkov čo sa týka ekológie na Slovensku).

Po tých 3 rokoch relácia, ktorá mala úžasnú výpovednú hodnotu, ktorá bola zaujímavá a inteligentná, ktorá
si kládla množstvo otázok a nachádzala viac ako 1 správnu odpoveď na rôzne otázky stratila svojho tvorcu
a ja som stratil v televízii jedinú reláciu, na ktorú som sa dokázal pozerať.

Smola, že si to uvedomuje tak málo ľudí. Dnešným svetom hýbe Reality Show, tak prečo by sme mali zostať
pozadu. Nie?

Jano Bella

Jano Bella

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Všímam si veci okolo seba a snazím sa nebyť lahostajný, neovlyvniteľný a mať svoj názor. To ale neznamená, že sa nemôžem mýliť. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu